Stockholm dag 1 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Patrick Kok - WaarBenJij.nu Stockholm dag 1 - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Patrick Kok - WaarBenJij.nu

Stockholm dag 1

Door: Patrick Kok

Blijf op de hoogte en volg Patrick

15 Februari 2014 | Zweden, Stockholm

Wat een eerste dag zeg, 6:15 de wekker, en om 7:00 in de auto op weg naar Schiphol met moeders, Krijn en Kilian .
Hierna nog even een laatste keer gelachen met Rick en Sander voor de laatste keer in de komende 3 maanden.
Als de dan voorbij de paspoortcontrole bent, is het toch wel een apart gevoel.
Nog even ergens een bakje koffie gehaald, om vervolgens me vliegtuig in te stappen om 10:30.

Het vliegen zelf stelde niet zoveel voor.
Vooral erg veel wind tijdens het opstijgen en het landen, maarja, we waren ook 20 minuten eerder geland dan gepland.
Hier nog even staan wachten op mijn koffer en hierna een kaartje voor me bus gekocht.
Heel anders dan in Nederland, je koopt je kaartje van de bus hier namelijk uit een automaat, en deze reken je af bij de chauffeur.

In de bus nog aan de praat geraakt met de man die naaste zat.
Deze was vroeger ook kok, dus wel gaaf om zijn verhalen ook te horen.
Hij had op sterren niveau gekookt, maar was hier na een jaar klaar mee, zonde!!!
Hierna heeft hij me in Stockholm nog een beetje wegwijs gemaakt bij de metro's, hoe en wat.
Wat een gedoe om hier je metro te vinden.
Je moet eerst een trap naar beneden om in een soort winkel centrum te komen, waar dus ook de treinen vertrekken.
Een verdieping lager is de metro...
Kwartier gekost om dit te vinden, top!

Hierna eindelijk Annika ontmoet, en met haar mee naar huis gegaan.
Nadat ik me spullen uitgepakt had, heeft ze me de omgeving laten zien bij haar in de buurt (zit 10 km van me werk af)
Nadat ik dit een beetje gezien heb, zijn we begonnen aan het avondeten en daarna lekker op de bank tv gekeken.

Morgen Stockholm zelf in om lekker de toerist uit te hangen en om opzoek te gaan naar een fiets om te werk te kunnen gaan.

Mazzel en tot over 3 maanden allemaal.

  • 16 Februari 2014 - 08:11

    Alie:

    Hoi Patrick, spannend allemaal maar toch goed gegaan! veel plezier in Stockholm vandaag groetjes Nico en alie

  • 16 Februari 2014 - 19:31

    Martin Kok:

    He kerel

    Ben jij niet in de war met een tram die bovengronds rijd. De metro is voor 90 % altijd onder de grond, ook in Amsterdam hoor!!!!!!!!!!!! Voortaan dus eerst maar op zoek naar een ondergrondse winkelcentrum
    als je ergens heen wil. Hahahahahaha


    Wel leuk verslag


    Martin

  • 16 Februari 2014 - 20:47

    Patrick Kok:

    Het was echt een metro hoor vaders.
    Grootste deel was ik onder de grond

  • 17 Februari 2014 - 19:40

    Martin Kok:

    He kerel,

    Als je even tijd heb, hoe was je 1e werkdag.

    Hoor het wel

    Martin

Tags: stockholm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 14 Feb. 2014
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 2462

Voorgaande reizen:

15 Februari 2014 - 17 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: